• نشست تخصصی بررسی همکاری های دوجانبه شرکت شهرصنعتی البرز باشرکت شهرک های صنعتی آبادان وخرمشهرباحضور نماینده گان محترم شهرستان آبادان در مجلس شورای اسلامی:

    ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۵ خرداد - 08:18:18
     نشست تخصصی بررسی همکاری های دوجانبه شرکت شهرصنعتی البرز باشرکت شهرک های صنعتی آبادان وخرمشهرباحضور نماینده گان محترم شهرستان آبادان در مجلس شورای اسلامی:

     🔴برنامه ریزی مدون برای تبلور صنعت در سال جهش تولید
    🔴شرکت شهرصنعتی البرز در سال جهش تولید با برنامه های مدون و برنامه ریزی دقیق توانسته طرحی نو درافکند و افق های روشن تری را پیش روی صنعت استان قرار دهد که این می تواند نویدبخش تبلور و تولد دوباره سرسبزترین و اولین شهرصنعتی کشور باشد.
    نشست تخصصی بررسی همکاری های دوجانبه شرکت شهرصنعتی البرز با نمایندگان محترم مردم آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسوولان استان خوزستان نتایج ثمربخشی را در پی داشت تا فصل تازه ای از ارتباطات و تعاملات میان دو طرف رقم بخورد.
    در این جلسه که میزبانی شرکت شهرصنعتی البرز و با حضور دکتر قبادی،معاونت اقتصادی استانداری قزوین،دکتر احمدزاده کرمانی،رییس هیات مدیره شرکت شهرصنعتی البرز و شهردار الوند و جمع کثیری از مسوولان بلند پایه استانی و شهرستانی برگزار شد دکتر عبدی زاده مدیرعامل شرکت شهرصنعتی البرز پس از خیرمقدم به حضار با اشاره به اینکه سرسبزترین و اولین شهرصنعتی کشور با نهصدهکتار مساحت،مجموعا 453 واحد تولیدی و صنعتی بزرگ و بالغ بر 1200 واحد صنعتی و کارگاهی را در خود جای داده است.
    این مقام مسوول تصریح کرد:در این میان 35 واحد صنعتی محصوللات خود را در زمینه های صنایع غذایی،کانی غیرفلزی،فلزات و مصنوعات فلزی،صنایع سلولزی و پوشاک،مواد شوینده،لوازم خانگی،لوازم پزشکی و...به اقصی نقاط جهان صادر کرده و در واقع محصولات تولید شده در شهرصنعتی البرز راهی کشورهی بیشماری از جمله ایتالیا،سوئد،امارات،مالزی،تایلند،پاکستان،عراق،افغانستان،سوریه و کشورهای آسیای میانه می شوند.
    دکتر عبدی زاده یادآور شد:شهرصنعتی البرز در تولید چرخ خیاطی حائز عنوان اول،در تولید انواع موتور سیکلت رتبه دوم و در تولید انواع کولرهای آبی رده پنجم را در کشور دارا است که این مبین بدل شدن این شهر صنعتی به یکی از قطب های مهم صنعت کشور می باشد.
    وی از اشتغال به کار قریب به 50 هزار نفر در شهرصنعتی البرز و واحدهای فعال در این شهر خبر داد و یادآور شد:با رفع مشکلات برخی واحدها این تعداد قطعا افزایش پیدا خواهد کرد.
    مدیرعامل شرکت شهرصنعتی البرز تاکید کرد:این شهر سهام دار 75/76 درصد شهر صنعتی کرمانشاه به عنوان دومین شهر صنعتی کشور می باشد و علاوه بر آن 02/15 درصد سهام شرکت شهرصنعتی رشت،6/28 درصد سهام انبارهای عمومی شهرصنعتی و 66/16 درصد سهام شرکت پژوهش های کاسپین در اخیاز این شرکت می باشد.
    این مقام مسوول بااشاره به اینکه مطالعه طرح توسعه شهرصنعتی البرزبه مساحت هزارهکتارو با هدف تسهیل در صادرات محصولات وامکان سنجی ایجادانبارهای عمومی صورت گرفته افزود:به جدپیگیرایجادطرح توسعه وهمچنین منطقه ویژه اقتصادی هستیم وعلاوه برآن احداث نمایشگاه دائمی صنعت به مساحت ده هزارمتر مربع را دردستورکارقرار داده ایم.
    وی همچنین از سرمایه گذاری و فعالیت دو واحد خارجی در زمینه صنایع شیمیایی و غذایی و نیز آرایشی و بهداشتی در شهر صنعتی البرز خبر داد و افزود:مفتخرم اعلام کنم استان قزوین در سال 98 نسبت به سال قبل خود از رشد 36 درصدی صادرات و رشد 26 درصدی واردات برخوردار بوده که 30 درصد این میزان متعلق به شهر صنعتی البرز می باشد.
    دکتر عبدی زاده در ادامه با اشاره به بررسی توانمندی های منطقه آزاد اروند در خرمشهر تصریح کرد:در این راستا تفاهمنامه ای تهیه شده که در قالب آن می توانیم تعاملات خوبی در خصوص جذب سرمایه گذار،گسترش همکاری های تجاری و سرمایه گذاری و نیز تسهیل شرایط برای بخش خصوصی فراهم آوریم.
    مدیرعامل شرکت شهرصنعتی البرز برگزاری همایش ها،معرفی فرصت های سرمایه گذاری و ارائه توانمندی های دو شهر صنعتی البرزو اروند را ازجمله برنامه هایی دانست که میتواندبه اعتلای ظرفیت صادرات،مالیات های گمرکی وایجاد مشوق های سرمایه گذاری کمک کند.
    وی همکاری دو جانبه در قالب دبیرخانه ای مشترک در شهرصنعتی البرز و در جهت پیگیری مفاد تعهدنامه و مصوبات کمیته های فنی،تخصصی و کارشناسی را ازجمله اقدامات پیش روی این شرکت دانست.
    در ادامه این نشست تخصصی دکتر احمدزاده،رییس هیات مدیره شرکت شهرصنعتی البرز و شهردار الوند با تقدیر از حضور نمایندگان و مدیران بخش اقتصادی شهرستان های آبادان و خرمشهر بیان داشت:خوشبختانه در حوزه استحفاظی خرمشهر و آبادان بنادر چهارگانه ای داریم که از ظرفیت لازم برای صادرات و واردات برخوردار هستند.
    وی افزود:از سوی دیگر منطقه ویژه آزاد اروند ظرفیت قابل توجهی در مسیر توسعه صنعتی و تجاری دارد که این می توان سرفصل مشترکی برای اقدامات دوطرف در مسیر پیشبرد اهداف باشد.
    دکتر احمدزاده با بیان این نکته که ترسیم یک تفاهمنامه مشترک سبب خواهد شد که بحث واردات مواد اولیه از بنادر چهارگانه حوزه خرمشهر و آبادان به مقصد شهرصنعتی البرز ،کرمانشاه و رشت تسهیل شود اذعان داشت:با عقد این تفاهمنامه صادرات محصولات کارخانجات شهرصنعتی البرز نیز می تواند از طریق بنادر صادراتی آبادان و خرمشهر صورت گرفته و بر رونق تولید بیفزاید.
    این مقام مسوول از انتقال تجارب و دستاوردهای شهرصنعتی البرز با بیش از پنج دهه قدمت به شهر صنعتی نوپای آبادان و خرمشهر سخن گفت و یادآور شد:با توجه به زیرساخت های موجود در منطقه آزاد اروند و نیز نواحی صنعتی در خرمشهر و آبادان این استعداد وجود دارد که فعالیت های مشترک اثربخشی توسط دو طرف صورت گیرد.
    دکترمجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان درمجلس شورای اسلامی نیزدراین نشست ازشهرصنعتی البرزبه عنوان قطب اقتصادی نام بردوافزود:پتانسیل لازم برای جهش تولیدکه موردتاکیدسال مقام معظم رهبری میباشددراین شهرصنعتی به چشم میخورد.
    نماینده آبادان با تشریح شرایط اقتصادی حوزه انتخابیه خود از ظرفیت ها و توانمندی های شهرصنعتی اروند سخن به میان آورد و نوید آن را داد که نمایندگان مجلس یازدهم حامیان اصلی تولید و کارآفرینی در کشور باشند.
    دکتر مولوی دیگر نماینده آبادان نیز ضمن تقدیر از میزبانی ارزشمند و برنامه ریزی مدون و منظم شرکت شهرصنعتی البرز از استان قزوین به عنوان استانی پیشرو در حوزه صنعت نام برد و تاکید کرد:با این حجم از ظرفیت و پتانسیل بسیار علاقمندیم سطح روابط خود را با صنعت این استان افزایش دهیم.
    وی تاکید کرد:بازدید از شرکت های بزرگ همچون فیروز برای ما بسیار ارزشمند بود و معتقدیم برای سرمایه گذاری پربازده باید تمهیداتی در خصوص امنیت شغلی سرمایه گذاران اندیشیده شود.
    نماینده آبادان بااشاره به اینکه حوزه انتخابیه وی با انواع ظرفیت های بالقوه ،معافیت های گمرکی و راههای ارتباطی ویژه از ظرفیت بی نظیری برای همکاری برخوردار است اعلام کرد:یقین داریم این همکاری سبب خواهد شد که کارآفرینان بیشتری در هر دو منطقه مشغول به فعالیت و تولید شوند.
    وی از مسوولان استان قزوین دعوت کرد تا از نزدیک ظرفیت های صنعتی آبادان و خرمشهر را مورد بازبینی قرار دهند تا مسیر برای وصول به نتیجه هموارتر گردد.
    مهندس ناظمی مدیرعامل شهرک صنعتی آبادان و خرمشهر نیز در این جلسه با تقدیر از همکاری های خوب مسوولان شرکت شهرصنعتی البرز گفت:در منطقه آزاد اروند ظرفیت های بسیارخوبی وجود دارد و در 900 هکتار منطقه صنعتی پتانسیل تولید و کارآفرینی و صادرات با مشوق های بی نظیر به چشم می خورد.
    وی اظهار امیدواری کرد:شرایط لازم برای حضور سرمایه گذاران استان قز.ین در این خطه مهیا گردد.
    دکتر عیسی قبادی،معاونت اقتصادی استانداری قزوین نیز در این جلسه بااشاره به رشادت ها و رادمردی های مردم شریف آبادان و خرمشهر شروع این همکاری را به فال نیک گرفت و با بیان این نکته که همه ما بدهکار و مدیون مردم خوب خوزستان هستیم بیان کرد:قزوین علاوه بر صنعت در حوزه کشاورزی وگردشگری نیز حرف های بسیاری برای گفتن دارد و در قامت اولین صادرکننده و دومین تولید کننده کشمش کشور می درخشد.
    دکتر قبادی همچنین به پتانسیل بالای استان در حوزه دامپروری اشاره کرد و فعالیت بیش از بیست واحد با ده هزار راس دام را نشانگر پتانسیل بالای این حوزه دانست.
    معاونت اقتصادی استاندار از پتانسیل بالای قزوین در بخش گردشگری و توریسم نیز سخن گفت و ثبت بیش از 1300 اثرملی را مبین بدل شدن قزوین به کانون توجه گردشگران دانست.
    دکتر قبادی در بخش دیگری از صحبت های خود بااشاره به فعالیت بیش از سه هزار واحد صنعتی در استان قزوین اظهار داشت:در راستای افزایش ظرفیت تولید در حال طراحی دهکده لجستیک استان هستیم و معتقدیم با این اتفاق دسترسی ما به منطقع تجاری اروند راحت تر خواهد شد.
    وی ضمن تقدیر از عملکرد و فعالیت های شرکت شهر صنعتی البرز اظهارامیدواری کرد:تبادل اندیشه ها ،برنامه ها و ایجاد زمینه برای رشد سرمایه گذاران بتواند سبب ساز تبلور صنعت در دو استان خوزستان و قزوین گردد.
    لازم به ذکر است دکتر عبدی زاده مدیرعامل شرکت شهرصنعتی البرز پس از این نشست در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت:حقیقت آن است که استان قزوین در زمینه های مختلف از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و می توان گفت به تنهایی یک کشور است.
    این مقام مسوول افزود:به تناسب وضعیت مطلوب صنعت در استان ما نیز در شهرصنعتی البرز برنامه های کوتاه مدت،میان مدت و بلندمدتی را طراحی کرده ایم تا بتوانیم زمینه بسط و پیشرفت روزافزون این شهر صنعتی را فراهم آوریم.
    وی بااشاره به اینکه در حال حاضر شهرصنعتی البرز دارای زمین کافی در جهت توسعه خود نمی باشد پیگیری طرح توسعه شهرصنعتی تحت مدیریت خود را یکی از مهم ترین برنامه ها ذکر کرد و یادآور شد:باانجام مطالعات دقیق به دنبال آن هستیم چه با توسعه مستقل و چه در قالب شهرصنعتی غیرمتصل فازجدیدی از شهرصنعتی البرز را کلید بزنیم و در این راستا مکاتباتی نیز با استاندار محترم انجام داده ایم که با نظر مساعد ایشان در حال پیگیری می باشد.
    دکتر عبدی زاده بحث مطالعه و امکان سنجی در جهت ایجاد انبارهای عمومی را بحثی جدی برشمرد و تاکید کرد :این می تواند به مرکزی برای صنایع استان های تهران،البرز،زنجان،گیلان و قزوین بدل گردد.
    مدیرعامل شرکت شهرصنعتی البرز همچنین در خصوص منطقه ویژه اقتصادی شهرصنعتی البرز توضیح داد کخ به صورت مداوم در حال پیگیری هستیم و یقین داریم با تلاش روزافزون موضوع به نتیجه خواهد رسید.
    وی ایجاد نمایشگاه دائمی صنعت به واسطه حضور صنایع مطرح و برند رادر شهرصنعتی البرز امری ضروری دانست و اذعان داشت:با برپایی این نمایشگاه صنایع می توانند توانمندی های خود را در این نمایشگاه عرضه کنند.
    دکترعبدی زاده مهمترین دغدغه خودرا بحث وقفی بودم زمین های شهرصنعتی البرزقلمداد کردواظهار داشت:با دستورات استاندار محترم و پیگیری دستگاه محترم قضا و در راس آن حجت الاسلام قدرتی و همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه الوند امیدوار به خروج شهرصنعتی از شزایط وقفی و برگشت صنعت به حالت طبیعی خودهستیم.
    مدیرعامل شرکت شهرصنعتی البرز در پایان ایجاد کارگاه های کوچک و زودبارده اقتصادی را در مسیر باز شدن گره تولید و کارآفرینی کارگشا دانست و بیان کرد:شرکت شهرصنعتی البرز از همه سرمایه گذارانی که برای ایجاد چنین کارگاه هایی برنامه دارند به حتم حمایت خواهد کرد.

     

     

ورود کاربران
کلمه کاربری: رمز عبور:
:: اخبار و اعلانات
>> آرشیو اخبار