• هفتم مهرماه روز آتش‌نشاني و ايمني بر مردان و زنان اين عرصه مبارك باد.

    ۱۳۹۳ يکشنبه ۶ مهر - 13:52:13
    هفتم مهرماه روز آتش‌نشاني و ايمني بر مردان و زنان اين عرصه مبارك باد.

    سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با اهدافی چون  مهار و اطفاء حریق و حفاظت از افراد و ثروت های عمومی و خصوصی در مقابل آتش سوزی و عوارض و سوانح ناشی از آن ، ارایه  آموزش های لازم در امور آتش نشانی و خدمات ایمنی در سطوح مختلف ، ایجاد و توسعه ایستگاه های مورد نیاز و بهره برداری از آنها، انجام ترتیبات لازم جهت مقابله و کاهش آثار سوء ناشی از حوادث و سوانح طبیعی و غیر طبیعی و  نظـارت و کنترل بر تحقق شرایط ایمنی و استانداردهای تجهیزاتی ساختمان ها در مقابل سوانح گوناگون (آتش‌سوزی، زلزله، برق گرفتگی، سیل و …  ) فعالیت می کند.
    با توجه به اینکه کشور ما یک کشور حادثه خیز است و از چهل حادثه طبیعی شناخته شده، ۳۰ موردآن در ایران امکان وقوع دارد، توجه به بحث ایمنی و همچنین تهیه و تدوین ضوابط ومقررات ایمنی، امری ضروری است.
    مهم ترین وظایف سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی را می توان موارد زیر دانست:
    ـ ارتباط و همکاری و هماهنگی و مشورت با مراکز علمی، نظامی، پزشکی و سایر سازمان ها و اشخاص مربوط.
    ـ تعیین صلاحیت فنی و امکانات شرکت های خصوصی و دولتی با عنوان های مختلف اعم از طرح ایمنی یا شارژ کننده و فروشنده و سازنده ماشین ها، قطعات، ادوات و تجهیزات مختلف مربوط به امور ایمنی و نجات و آتش نشانی در سطح جامعه  اشاعه و به کارگیری رشته های ورزشی بین کارکنان سازمان مخصوصاً نیروهای عملیات به منظور تقویت و آمادگی جسمانی و بالا بردن روحیه افراد که لازمه این حرفه است.


    روز آتش نشان روز تجلیل و پاسداشت جایگاه مردانی است از جنس ایثار , شهامت و شهادت .فرشته های نجات که آتش عشق خدمت به خلق در وجودشان زبانه می کشد تا آتش سوزان وسوزنده حوادث را در زندگی خلق خاموش کنند.
    هفتم مهرماه روز آتش نشانی وایمنی را به همكاران محترم و پرتلاش این حوزه تبریک عرض نموده, سعادت وسلامت اين ناجیان آسمانی را از باریتعالی مسئلت داريم.محفوظ ومنصور باشید.

    جا دارد درچنين روزي ياد و خاطره همكارشهيد سيدجعفر صادقي را گرامي بداريم و از درگاه ايزد منان علو درجات را براي ايشان مسئلت داريم.

ورود کاربران
کلمه کاربری: رمز عبور:
:: اخبار و اعلانات
>> آرشیو اخبار