• بهره برداری از سیستم جدید گندزدایی واحد منابع آب شرکت شهر صنعتی البرز

    ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۱ شهريور - 08:59:48
    همزمان با هفته دولت و با حضور مسوولان ارشد استان قزوین صورت گرفت؛

    بهره برداری از سیستم جدید گندزدایی واحد منابع آب شرکت شهر صنعتی البرز

    به گزارش روابط عمومی شرکت شهر صنعتی البرز، همزمان با هفته دولت و با حضور دکتر محمدی نماینده قزوین، البرز و آبیک و رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، مهندس فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین، مهندس صالحی مدیرکل امور شهری استانداری، مهندس نصیری سرپرست فرمانداری شهرستان البرز، دکتر احمدزاده شهردار الوند، مهندس بهرامی رئیس و اعضای شورای شهر الوند و جمعی از مسوولان ارشد استانی و شهرستانی از سیستم جدید گندزدایی واحد منابع آب شرکت شهر صنعتی البرز به بهره برداری رسید.
    مهندس داریوش یوسفی فخر مدیرعامل شرکت شهر صنعتی البرز در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: با توجه به کارشناسی ها و بررسی های دقیق صورت گرفته توسط کارشناسان، قوانین جدید ایمنی و زیست محیطی و تاکید ارگان های مربوطه، مقرر گردید تزریق گاز کلر به عنوان روشی منسوخ و خطرناک متوقف شود و روش جایگزین شناسایی و نصب گردد.
    وی افزود: به همین‌ منظور با تلاش شبانه روزی کارشناسان واحد منابع آب شرکت شهر صنعتی البرز، تبادل نظر با متخصصان امر در سراسر کشور و استفاده از تجربیات شرکت آب و فاضلاب استان، تصمیم بر آن شد تا از سامانه نوین الکترولیز نمک طعام و تولید محلول هیپوکلریت سدیم (NaOCl) بصورت ناپیوسته جایگزین و مورد بهره برداری قرار گیرد. این سامانه با استفاده از هیپوکلریت نمک طعام، محلول هیپوکلریت سدیم با نام تجاری آب ژاول تولید می کند.
    مدیرعامل شرکت شهر صنعتی البرز تصریح کرد: این سیستم از آموزش و قوانین بهره برداری کمتری نسبت به کلر دارد خطرات انتشار، حمل و نقل یا احتمال خرابکاری در این سیستم کاملا منتفی و سامانه ای ایمن و بدون‌ مخاطرات می باشد.
    مهندس یوسفی فخر ادامه داد: این سامانه با ارزش ریالی ۱/۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال خریداری و نصب گردید و طی دوره های آموزشی، پرسنل آموزش های لازم را دریافت نموده و بعد از شروع به کار سامانه چند چند مرحله کلیات آزمایشات لازم اعم از ریزآلاینده های آلی آب (محصولات جانبی حاصل از گندزدایی/ THMS)، شیمی و فیزیک آب، ریزآلاینده های معدنی آب(فلزات سنگین)، ریزآلاینده های آلی آب و باکتریولوژی آب، در آزمایشگاه های شرکت آب و فاضلاب صورت پذیرفت.
    وی همچنین بیان داشت: نتیجه این آزمایشات همگی نشانگر وجود آب با کیفیت، در محدوده استاندارد طی شماره ۱۰۵۳ و ۱۰۱۱ را تایید نموده و در کنار آن آزمایشات ماهانه و دائمی شبکه بهداشت شهرستان و صنایعی که دارای آزمایشگاه جهت تولید محصولات دارویی، شیمیایی و غذایی می باشد، کیفیت آب را کنترل می کنند که این‌ موضوع گواه روشنی جهت‌تایید کیفیت این مورد مهم می باشد.
    مهندس یوسفی فخر در پایان اظهار داشت: در حال حاضر شرکت شهر صنعتی البرز مفتخر است که آب سالم، تصفیه شده و استاندارد با روش های نوین و ایمن را در اختیار بخش صنعت و مسکونی قرار می دهد
    .
ورود کاربران
کلمه کاربری: رمز عبور:
:: اخبار و اعلانات
>> آرشیو اخبار