• پاکسازی محوطه پارک یالیان در روز جهانی زمین پاک

    ۱۴۰۱ يکشنبه ۴ ارديبهشت - 09:08:44

    به همت شرکت شهر صنعتی البرز و با همراهی شورا و شهرداری الوند صورت گرفت؛

    پاکسازی محوطه پارک یالیان در «روز جهانی زمین پاک

    به گزارش روابط عمومی شرکت شهر صنعتی البرز؛ در مراسمی با حضور دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، مهندس مصطفی غفوری فرماندار شهرستان البرز، دکتر حسین هاشمی شهردار الوند، مهندس داریوش یوسفی فخر مدیرعامل شرکت شهرصنعتی البرز و اعضای شورای اسلامی شهر الوند و با هدف افزایش روحیه مشارکت مردمی جهت حفظ محیط زیست و ترویج این فرهنگ، مجموعه جنگلی یالیان، با شعار «نه به کیسه پلاستیکی» از زباله پاکسازی گردید.
    در این مراسم مهندس یوسفی فخر مدیرعامل شرکت شهر صنعتی البرز در سخنانی به ظرفیت ها و برنامه های شرکت در مسیر توجه به محیط زیست و توسعه فضای سبز اشاره کرد و گفت: شهر صنعتی البرز به عنوان سرسبزترین شهر صنعتی کشور همواره در مسیر توسعه این مولفه مهم حرکت کرده و قطعا در آینده نیز اقدامات هدفمند و موثرتری را در دستور کار قرار خواهد داد.
    در ادامه دکتر حسین هاشمی شهردار الوند نیز اظهار کرد: ضروری ترین و بااهمیت عنصر برای زنده ماندن همه ما هوای پاک است و ارج نهادن آن وظیفه ای مهم می باشد.
    وی افزود: ما در راستای وظیفه ذاتی شهرداری ها قطع به یقین باید در این موضوع حساس به نقش آفرینی بپردازیم.
    شهردار الوند تصریح کرد: بر این اساس در روز هوای پاک به طور نمادین نسبت به پاکسازی مجموعه جنگلی یالیان اقدلم کردیم تا به همه شهروندان یادآوری کنیم که پاکیزه بودن محیط زندگی ما اهمیت زیادی دارد و برای تداوم زندگی نسل آینده باید به توسعه پایدار احترام بگذاریم.
    دکتر هاشمی اضافه کرد: توسعه پایدار یعنی از منابع موجود مانند آب، هوا و سایر منابع باید به گونه ای استفاده کنیم که نسل های آینده با اطمینان خاطر به زندگی خود ادامه داده و دچار چالش جدی نشوند.
    وی ادامه داد: مجموعه یالیان کمربند فضای سبز حدفاصل صنعت و بخش مسکونی است و در طرح جامع شهر البرز به عنوان فیلتر تصفیه کننده هوای آلوده صنعتی به بخش مسکونی در نظر گرفته شده است.
    شهردار الوند خاطرنشان کرد: اهمیت آن به این دلیل است که ما در سال های گذشته بخشی از این کمربند را از بین بردیم و تقریبا نیمه غربی این کمربند از میدان پست به سمت غرب از دست رفته و تبدیل به کارگاه های صنعتی شده است.
    هاشمی اظهار کرد: این خطر برای نیمه شرقی نیز وجود دارد که مورد دست اندازی قرار گرفته و با توجه به تنگناهای مالی این نگاه می تواند توسعه یابد که اینب خش نیز به واحدهای صنعتی خرد تبدیل شود.
    وی گفت: برای جلوگیری از وقوع چنین معضلی باید مجموعه یالیان را به عنوان یک فیلتر تصفیه کننده تقویت کرده و جایگاه آن را تثبیت کنیم تا ما و آیندگان قادر به جابجایی و یا تغییر کاربری این فضا نباشند.
    شهردار الوند بیان کرد: مجموعه جنگلی یالیان پتانسیل بسیار خوبی داد و اگر فضا را به لحاظ حس امنیت و وجود شاخصه های فراغت و تفریح های روزانه تقویت کنیم، این مجموعه می تواند به عنوان: پارک خانواده» به مکان خوبی برای گذران اوقات فراغت شهروندان تبدلی شود.
    هاشمی عنوان کرد: اجرای این طرح می تواند کمک کند تا مجموعه یالیان از گزند اقدامات پول محور خارج شده و به عنوان یک ذخیره زیست محیطی و بیولوژیک همچنان در خدمت مردم باشد.
    وی تصریح کرد: شرکت شهر صنعتی البرز نیز در تلاش است تا طرح مطالعاتی این مجموعه سریعتر به پایان برسد و ما عملیات اجرایی را شروع کنیم.
    در ادامه دکتر فاطمه محمدبیگی نیز در سخنانی ضمن قدردانی از برگزاری این مراسم در روز جهانی گرامیداشت زمین پاک، اظهار داشت: محیط زیست گنجینه ای ارزشمند و حیاتی برای جامعه بشری است و همه وظیفه داریم در حفظ و گسترش عوامل موثر در پویایی آن و انتقال به نسل های بعدی کوشا باشیم.
    وی افزود: باید با برنامه ریزی و آینده نگری در موضوع محیط زیست اقدامات را پیش برد و نسبت به اهمیت آن برای آیندگان حساس بو
    د

     

ورود کاربران
کلمه کاربری: رمز عبور:
:: اخبار و اعلانات
>> آرشیو اخبار